〈Brand Profile〉
デザイナー 落合 宏理
- 1999年 文化服装学院卒業
- 2007年 「FACETASM」立ち上げ
- 2007年 F/W ’07より初の展示会形式でコレクションを発表
- 2011年 S/S ’12 Tokyo Fashion Weekにて初のランウェイ形式でコレクションを発表
- 2013年 第31回 毎日ファッション大賞「新人賞・資生堂奨励賞」を受賞
- 2015年 S/S ’16 Milano Men’s Fashion Weekにてアルマーニに招聘され、アルマーニ/テアトロにてコレクションを発表
- 2016年 第三回LVMH Young Fashion Designer Prizeにてファイナリストに選出
- 2016年 S/S ’17 Paris Men’s Fashion Weekにてコレクションを発表
-
2016年
リオ2016 オリンピック・パラリンピック競技大会閉会式
「フラッグハンドオーバーセレモニー」の衣装製作を担当 - 2016年 第34回 毎日ファッション大賞「大賞」を受賞
- 2017年 第55回 日本ファッション・エディターズ・クラブ「デザイナー・オブ・ザ・イヤー」を受賞
- 2018年 ADAM 2018 Fashion Awardにてファイナリストに選出
- 2018年 "THE WOOLMARK COMPANY"とパートナーシップを結び、カプセルコレクションを発表
- 2018年 本国"Coca-Cola"とコラボレーションをし、カプセルコレクションを発売
- 2019年 "DisneyCollection"よりRoger Rabbitのカプセルコレクションを発売
- 2019年 "NIKE AIR JORDAN1"とのコラボレーションを発売
- 2020年 グローバルの"LEVI'S"とコラボレションをし、カプセルコレクションを発売
- 2020年 "Russel Westbrook"と"Jordan Brand"コラボレーションをし、カプセルコレクション(“Why Not?” Zer0.4と衣服)を発売
〈Brand Concept〉
ブランド名「FACETASM」は宝石の切り子面や物事の様々な面を意味する「facet」の造語。
たった1つの物事も正面から見た事実だけが全てではなく、横から見ること、後ろから見ることでまるで違った事実になる。
常に新しい顔を持ち、プライドを持って挑戦し続けること。
ファッションは楽しいと感じてもらえるものづくりを目指しています。
〈Brand Profile〉
Designer Hiromichi Ochiai
- 1999 Graduated from BUNKA Fashion College
- 2007 Launched his brand “FACETASM”
- 2007 Presented the brand’s first exhibition of F/W’07 in Tokyo
- 2011 Presented the brand’s first runway collection during Tokyo Fashion Week S/S’12
- 2013 Awarded with the New Face award at “The 31st MAINICHI FASHION GRAND PRIX” by Shiseido incentive prize
- 2015 Invited by Armani to presented the S/S’16 runway collection during Milano Men’s Fashion Week at Armani/Teatro
- 2016 Elected for the Finalists at “The 3rd LVMH Young Fashion Designers Prize”
- 2016 Presented his S/S’17 runway collection during Paris Men’s Fashion Week
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2016
Rio de Janeiro 2016 Olympic and Paralympic Games closing ceremony
In charge of costume design for the “Flag handover ceremony” - 2016 Awarded with the Grand Prize award at “The 34th MAINICHI FASHION GRAND PRIX”
- 2017 Awarded with the Designer of the Year award at “The 55th FASHION EDITORS CLUB OF JAPAN”
- 2018 Elected for the Finalists at “The 2018 ANDAM Fashion Award Grand Prix”
- 2018 Presented a capsule collection in collaboration with “THE WOOLMARK COMPANY”
- 2019 Presented a capsule collection with world-famous beverage brand Coca-Cola
- 2019 Collaboration with DisneyCollection, using the Disney character Roger Rabbit
- 2019 Collaboration with NIKE AIR JORDAN 1
- 2020 Presented a capsule collection in collaboration with denim brand LEVI’S
- 2020 A capsule collection in collaboration with Russel Westbrook and Jordan Brand, featuring the “WHY NOT? Zer0.4 and apparel
〈Brand Concept〉
The brand name “FACETASM” is a neologism of the word “facet” which refers to one side of something many-sided.
A side of one object and the back of that same object might have a totally different meaning.
For us this means we don’t want to stick to any rules. We always aim for a new face, and take pride from our own set challenge.
Our goal is to create clothes that move people’s hearts, and allow those people to have fun.